25 Jaar Galucci, wat een tijd. De jaren zijn voorbij gevlógen, met veel uitdagende, enerverende maar vooral leuke opdrachten. Opdrachten waar één heel bijzonder model voor nodig was, of opdrachten waar wel 450 figuranten voor moesten worden ingezet. Kortom, never a dull moment bij Galucci. Ik herinner het me nog als de dag van gisteren: 1989, het jaar waarin ik Galucci heb opgericht. Zonder computers, met slechts een vaste bakelieten telefoon en analoge fotografie. Fotoshop bestond nog niet. Het is nu bijna onvoorstelbaar, maar alles is in de loop der jaren veranderd. Natuurlijk gaan wij als erkend modellenbureau met de tijd mee.
Zo kwam er in 1994 een heuse website van Galucci; we waren daarmee een van de eersten in onze branche. Al had ik persoonlijk toentertijd toch behoorlijk wat moeite om ons hele modellenbestand online te zetten. Een enorme klus! Maar wat een verademing. Tot dat moment hadden we álle foto’s, portfolio’s en set-cards op ons kantoor! En oh jee, voor diegene die ze diezelfde dag dan moest sorteren. Als we een model nodig hadden met bepaalde maten of lengtes, moesten we iedere map checken om te kijken welk model hieraan voldeed. Heuse koeriers werden ingeschakeld om de benodigde foto’s en set-cards bij de opdrachtgevers afgeleverd te krijgen! De generatie van nu kan zich dat bijna niet voorstellen..en begrijpelijk, want er is veel veranderd. Met behulp van onze zoekmachine en het gehele geautomatiseerde systeem hebben we aan een paar drukken op de knop genoeg om te weten wie precies aan welke voorwaarden voldoet. Online set-cards kunnen meteen worden doorgestuurd naar onze opdrachtgevers. Vandaag de dag kan en moet alles sneller. Daar moest en wilde Galucci in mee veranderen en dat is goed gelukt.
Ondanks alle veranderingen blijft bij ons één begrip onvoorwaardelijk overeind: “persoonlijkheid”. Wij vinden persoonlijk contact met mensen heel belangrijk want ondanks alle technologie werken we wel iedere dag met mensen. Galucci vertegenwoordigt nog steeds een groot scala aan verschillende modellen; groot, klein, dik, dun, mooi, apart, jong of rijper. Stuk voor stuk zijn het allemaal geweldige modellen. Wij zullen deze verscheidenheid ook blijven hanteren binnen Galucci omdat onze opdrachtgevers niet alleen uit de fashion industrie komen maar ook uit de advertising (reclamewereld) en de filmindustrie (-filmproducenten). De wereld wordt steeds kleiner en ligt steeds meer binnen ons bereik.
Galucci werkt niet alleen in de Benelux, maar de hele wereld is “onze wereld”. We hebben modellen geplaatst in Athene, Bangkok, China, Istanbul, Kaapstad, London, Milaan, Singapore, Warschau en ga zo maar door.. Op die plekken bemiddelen we onze fashion modellen vanuit onze appartementen ter plekke, om hun zo een eigen thuis te kunnen bieden in die vreemde stad en op een leuke en veelzijdige manier de nieuwe wereld bekend te maken met de Galucci-modellen.
Door alle jaren heen voelde ik me “Moeder de Gans” die waakt over haar modellen en zo voel ik me nog steeds. Na 25 jaar Galucci is het tijd voor een nieuw logo en image, een nieuw “jasje” voor Galucci Models. Wij zijn klaar voor de volgende 25 jaar. Gaan jullie met ons mee?
MIRANDA NIJSEN
Lees meer: 30th Anniversary